reklama

Horské bicyklovanie v Sedone

Sedona, nech je taká malá, aká je, je rajom pre turistiku a horské bicyklovanie. Milióny turistických chodníkov ponúkajú prenádherné scenérie, ktoré sa človeku len tak ľahko nezunujú.  Povrch väčšiny chodníkov pokrýva jemný piesok, pieskovcové skaly alebo hladká pôda, a preto je Sedona tak veľmi vyhľadávaná medzi horskými cyklistami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Predtým, ako som do Sedony prvýkrát zavítal, prezeral som si katalóg ponúkaných športov a jeden z prvých športov, ktorý ma skutočne zaujal, bolo práve horské bicyklovanie. Moje očakávania od športov boli predovšetkým užiť si a vstrebať všetku tú atmosféru prostredia tak odlišného od domova. A preto som si hneď, ako som sem prišiel, vybral bicyklovanie a lukostreľbu.


Bicyklovanie bolo pre mňa v auguste veľkým šokom, to musím priznať. Ja, ako veľký nešportovec, som začal s niečím, čo som predtým robil veľmi zriedkavo, a preto som sa iba zaúčal ako vlastne bicyklovať. V skupine žiakov, ktorí bicyklovali so mnou, som bol neustále na úplnom konci a zakaždým, kým som ich konečne dobehol, oni opäť po päťminútovej prestávke vyrazili a mne sa neušlo žiadneho oddychovania.

Každý druhý deň som mal lukostreľbu, no tá ma prestala po pár mesiacoch baviť, pretože sme neustále robili to isté a chýbalo mi akési to fyzické vyčerpanie. Takže som po prvom trimestri prešiel na max. štyri dni bicyklovania, a to kompletne zmenilo moju fyzičku. Pamätám si, ako po jednej jednoduchej jazde na trati, ktorá je hneď za školou a je považovaná za jednoduchú, som prišiel udychčaný späť na školský campus a ledva som kráčal na vlastných nohách. Nohy sa mi triasli, zrak som mal zahmlený a bolo mi zle od žalúdka. Po tejto jazde som sa bál znova nasadnúť na bicykel, no keď sa na môj vtedajší stav pozriem teraz, bola to prelomová jazda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odvtedy som začal byť lepší a lepší. Dlhé kopce mi prestali robiť problémy a technické pasáže som tentokrát začal prechádzať bez zoskočenia z bicykla. Zázračne som nabral väčšiu výdrž a aj učitelia bicyklovania si začali všímať moje zlepšenie.

Súčasne každý štvrtok jazdíme takmer 20km turistických chodníkov s prenádherným výhľadom a ja si dokážem užívať každú jazdu. Učiteľ sa na mňa, ako na najstaršieho v skupine, spolieha a nechá ma viesť skupinu piatich cyklistov na úplnom začiatku. Doposiaľ som spadol len raz (musím si zaklopať) a defekt som dostal takisto iba jedenkrát. Na záver si môžete pozrieť video môjho učiteľa, ktoré sme pred týždňom nakrútili GoPro kamerou.

Kristián Filip

Kristián Filip

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Verím, že na svete je kúsok šťastia pre každého. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu