reklama

Graduation

Graduation. Významná i menej významná udalosť v americkom školstve vo väčšine prípadov sprevádzaná odovzdávaním kúsku papiera študentom stredných a vysokých škôl oblečených v čiernom plášti s typickou štvoruholníkovou čapicou. No Verde Valley School nenasleduje tieto tradície. Verde Valley School má inú, no stále krásnu Graduation.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na moment ukončenia strednej školy čakajú mnohí veľa mesiacov od začiatku posledného ročníka, tiež známeho ako Senior Year. Na Verde Valley School seniori musia ukončiť všetky skúšky, nenechať sa vyhodiť zo školy za porušenie školských pravidiel. Tí, ktorí prežijú až do konca si odniesli tzv. “Diploma-u”, doklad o tom, že skončili strednú školu.

Class of 2014
Class of 2014 

Naše prvé stretnutie celého ročníka s riaditeľom a zástupcom sme mali niekedy ešte v máji v riaditeľovom dome, kde sme si vysvetlili priebeh celej ceremónie a udalostí, ktoré tej ceremónii predchádzali. Ten pocit približovania sa k nášmu veľkému dňu začal, keď sme mali ako štvrtáci/seniori večeru s učiteľmi. Tí napísali pre každého žiaka v ročníku dve krátke básne, ktoré ich charakterizovali, akési lúčenie sa s naším ročníkom.

Ďalšia z udalostí značiacich koniec jedného obdobia našich životov bola spoločná večera žiakov, rodičov a učiteľov školy. Približne o piatej večer sme sa všetci slávnostne oblečení zišli na pozemku riaditeľovho domu a užívali posledné chvíle spolu. Akokoľvek prehnane intímne to znie, musím povedať, že vzťah učiteľov a žiakov je jednoducho úžasný, niečo, čo som nna Slovensku nikdy nezažil. Za mnohými spolužiakmi prišli rodičia, mnohí boli bez rodičov, medzi ktorých som patril aj ja. A tak som si sadol ku stolu s mojím učiteľom hudby, učiteľkou ekológie, dvoma stážistkami a jednou spolužiačkou z Číny. Mal som jednu z najúžasnejších a najúprimnejších diskusií v kruhu svojich blízkych priateľov a učiteľov. Pre mňa to boli nezabudnuteľné chvíle plné úprimnej radosti, rešpektu a pokory.

Nasledujúc deň Graduation, opäť sme sa všetci zišli na slávnostných raňajkách v riaditeľovom dome a po menšom občerstvení všetci štvrtáci spolu odišli do školskej kaplnky, kde zvyčajne mávame školské stretnutia. Tam nám bola na saká pripnutá malá kytica a zopárkrát nás ako ročník odfotili. V sprievode gájd sme zišli z kopca kaplnky na školský trávnik, kde nás už čakali nastúpení učitelia, rodičia, priatelia a ostatní spolužiaci. Všetci sme sa skupinovo naraz posadili na naše vopred dohodnuté miesta a ceremónia začala. Riaditeľ slávnostne všetkých privítal, niektorí žiaci vystúpili s hudobným čislom a niektorí, vrátane mňa, mali prejav. Nakoniec nám boli všetkým odovzdané naše certifikáty o ukončení strednej školy a ceremónia bola oficiálne ukončená.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Graduation
Graduation 
Graduation
Graduation 

Nasledovalo srdcervúce lúčenie sa žiakov s učiteľmi a žiakmi nižších ročníkov, slávnostný obed a skutočne posledné lúčenie žiakov, ktorí odchádzali na autobus do Phoenixu. Ja som si zbalil štyri tašky a plný kôš na prádlo som si naložil do spolužiačkinho auta, ktoré za desať minút zaparkovalo pred ich bledoružovým domom asi tak 5km od školy. Na druhý deň som začal pracovať v škole, na tom istom mieste, kde som len pred dňom zažíval jedny z najkrajších momentov v mojom živote.

Graduatiom
Graduatiom 
Kristián Filip

Kristián Filip

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Verím, že na svete je kúsok šťastia pre každého. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu